CESTOVANIE

Ubud, Bali

V predchádzajucom blogu som vám prezradila, že sme si svoju dovolenku na ostrove Nusa Lembongan tak trošku skrátili a vybrali sme sa do Ubudu na Bali. V našom rezorte nám zabezpečili prepravu, ktorá zahŕňala plavbu loďou do Denpasaru a potom taxi priamo do Ubudu. Cena na osobu bola 24 eur. Ubud je čarovný. Je iný. Rušný, ale kľudný zároveň. Ubytovali sme sa v Gana Ubud Hotel and restaurant. V hoteli bolo len pár ľudí a tak sme ho mali skoro celý pre seba. V deň nášho príchodu sme sa hneď ráno vykúpali a dali si prvú Sangriu. Na obed sme sa prešli po meste a navštívili reštauráciu KAFE na odporúčanie blogerky Evky. Výborná voľba! Podávajú tam vegetariánske, ale i vegánske jedlo, no my sme skončili pri burgroch. 😀 Potom prišli na rad suveníry, obdivovanie architektúry a lokálny trh. Vyjednávajte, radím vám, oplatí sa!

Ja som sa zamilovala do obchodu Blink, ktorý ponúka šperky vyrobené na Bali. Jeden z nich mám napríklad na tejto fotke. Nevedela som sa vynadívať a tak som si ulovila hneď niekoľko kúskov. Podvečer sme zašli na masáž, tá bola blízko hotela. Celotelová masáž vyšla 7 eur a tak sme si ju zopakovali aj na druhý deň. Bola skvelá. Salón bol príjemný. Bohužiaľ si neviem spomenúť na názov, ale poviem vám, že bol asi 5 minút chôdze od hotela smerom do centra mesta. Má sklenený výklad a hneď pri vchode je recepcia. V spodnej časti sa venujú pedikúre a na poschodí masírujú. Večer sme strávili vo výbornej reštaurácii Ubuduan Cafe Bali, ktorá nás veľmi prekvapila. Zvonku pôsobila ako každá iná, ale interiér bol krásny, Personál neskutočne milý. Vovnútri sme zistili, že je to hostel zároveň. Výborné jedlo, vankúšové sedenie, živá kapela a program. Cítili sme sa tam výborne. Odporúčame steak alebo ich burito. 🙂

Druhý deň v Ubude bol o spoznávaní okolia. Za cca 30 eur sme si objednali auto a šoféra, ktorý nám ukázal ryžové polia, kávové plantáže ale aj jaskyňu Elephant Cave. Hneď z rána sme navštívili spomínané ryžové polia, ktoré boli zážitkom. Nielen vizuálnym, ale aj historickým. Dozvedeli sme ako ľudia na poliach pracujú, náš šofér nám vysvetlil ako funguje zber a podmienky v akých ľudia pracujú.

Potom sme sa presunuli na kávové plantáže. To bola tiež skvelá skúsenosť. Personál nám zadarmo vysvetlil celú históriu a proces pestovania a praženia kávy. Zároveň sme dostali niekoľko káv a čajov na ochutnanie. Napríklad sme vyskúšali zelenú kávu či ich citrónový čaj. A potom som si chcela vyskúšať výhľad na plantáže z vysokej hojdačky. Ale to veru neodporúčam. Cena je približne 15-20 eur, ale nestálo to vôbec zato. Personál, ktorý obsluhoval hojdačku mi poriadne nevysvetlil ako sa mám držať, sedelo sa v nej veľmi nepohodlne, celý čas som bola v kŕči a až pri konci mi zakričali, že sa vlastne môžem pustiť.

Tretia zastávka viedla ku archeologickému nálezu Elephant Cave, ktorý sa nachádza na okraji dediny Bedulu. Nádvorie je plné relikvií, skalných stien či bazénov a fontán. Hlavné 2 bazény obsahujú 7 sôch (odkvapové rúry), ktoré predstavujú hinduistických anjelov držiacich vázy. Jeden bazén je pre ženy a druhý pre mužov.  Taktiež tam nájdete meditačnú jaskyňu. Tá je plytká, vovnútri sú tri kamenné modly, obalené čiernou, červenou a žltou handričkou. Severná časť komplexu je výrazne budhistická. Na južnej strane nájdete ryžové polia a malé polia, ktoré vedú k rieke Petanu. Zaujímavosťou je, že dámy do komplexu nepustia v prípade, že majú práve svoje dni.

Poslednou zastávkou bol vodopád známy ako Tegenungan Waterfall, ktorý má približne 15 metrov a oproti iným vodopádom sa nenachádza v horách, ale v nížinách, preto je veľmi dostupný. Ak sa k nemu chcete priblížiť musíte zliesť mnoho schodov popro rieke Petanu. No určite choďte, bude vás sprevádzať nádherná príroda a prírodné plantáže. Voda je čistá, najmä počas obdobia sucha a preto je vhodná aj na kúpanie s kamošmi.

Náš posledný deň v Ubude bol cestovateľský a teda čakala nás cesta späť. Tá ale nebola taká “v pohode” ako cesta tam. Let do Taipei síce ušiel, no mali sme tam 3 hodinový prestup. Druhý let trval až 15 hodín. V lietadle bola strašná zima. Nezachránili ma ani 3 deky. Vedľa na sedadle sedel starý pán, ktorý podľa mňa cestoval prvýkrát a tak musel všetko vyskúšať. Navyše sa strašne rozťahoval. Ale nakoniec sme šťastne došli do našej cieľovej stanice – do Viedne.

Bali a ostrovy Nusa boli úžasnou skúsenosťou. Oddýchli sme si, spoznali, ochutnali a cítili sa tam veľmi dobre. Určite odporúčame. 🙂